להצעת מחיר
055-939-5722

רשת להרחקת יונים

כיצד רשת מסייעת בהרחקת היונים? זקוקים לרשת ליונים? איזו רשת נחשבת ליעילה ולטובה ביותר? כיצד מתקינים רשת הרחקה ליונים? כמה עולה להתקין רשת להרחקת יונים? מתי צריך לבצע התקנת רשת נגד יונים? מהם יתרונותיה? האם ביכולתי לבצע התקנה עצמאית של רשת נגד יונים?

אחת הטרדות הגדולות שיש בערים ובמיוחד בבניינים גבוהים היא כניסת יונים שמבקשות למצוא מקומות נוחים ומוגנים לקינון.

רוצים הצעה להתקנת רשת להרחקת יונים? חייגו אלינו עכשיו וקבלו הצעת מחיר זולה ומשתלמת!

התקנת רשת מקצועית להרחקת יונים בכל גודל כולל עבודות בגובה והתקנות מורכבות - מחירים זולים
התקנת רשת מקצועית להרחקת יונים בכל גודל כולל עבודות בגובה והתקנות מורכבות – מחירים זולים

רשת להרחקת יונים היא אחת הדרכים היעילות להילחם בתופעה מבלי לפגוע ביונים ולכן רבים בוחרים בשיטה זו שהוכיחה את עצמה לאורך השנים.

אז כיצד מתקינים את הרשת? איזו רשת כדאי לבחור ומה חשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך?

סגירה ברשת למרפסת גדולה בקומה עליונה
סגירה ברשת למרפסת גדולה בקומה עליונה

התקנת רשת נגד יונים היא חשובה במידה והיונים חודרות למרפסות(בד"כ מרפסות שירות) ולמסתורי כביסה.

אלו מקומות אהובים עליהן במיוחד וזאת משום שדיירי הבית לא נכנסים אליהם בתדירות גבוהה(אם בכלל).

בכך ניתנת להן אפשרות להקים קן ועם הקן באה הצואה מלאת החיידקים שלהן.

בחלק מהמקרים ניתן לבצע התקנה עצמאית אך ברוב המקרים הדבר דורש איש מקצוע בתחום הרחקת יונים, עם רישיון לעבוד בגובה/על מנוף/בסנפלינג.

ישנם מספר סוגים של רשתות, כעת נעבור על העיקריות שבהן ונציין את יתרונותיהם וחסרונותיהם וכן מתי ניתן לבצע התקנה פרטנית ומתי יש צורך באיש מקצוע.

התקנת רשת בגג רעפים כולל מסביב לפנלים סולארים להרחקתם של היונים. צילום: יוחאי
התקנת רשת בגג רעפים כולל מסביב לפנלים סולארים להרחקתם של היונים. צילום: יוחאי

רשת להרחקת יונים – כיצד היא פועלת?

מסתורי כביסה ומקומות נסתרים כמו כוכים בקירות ליציאת אוורור, פתחי מזגן, מרזבים ועוד נחשבים למקומות המועדפים על היונה הישראלית לקינון.

היונים מרעישות מאוד, מלכלכות עם נוצות ועם לשלשת רבה על המרפסות ועל הכביסה והן יכולות להעביר מחלות לבני אדם.

התקנת רשת להרחקת יונים היא שיטה יעילה במיוחד למנוע את כניסתן של היונים לכל אותם מקומות, הרשת נפרסת לכל מרפסת השירות או הכביסה ועל כוכי המזגן ולמעשה מונעת מהיונה להיכנס לאותו אזור ולקנן.

מדובר על דרך הומנית ויעילה למנוע מהיונים כניסה וכל עוד הרשת ישנה לא יכנסו לאזור יונים.

לעיתים יש צורך לעשות שימוש באמצעים נוספים כדי להרחיק את היונים לצמיתות.

לכן, אם ישנם מקומות עליהם היונים אוהבות לעמוד, כמו למשל כבלי חשמל, מרזבים, מדרגות בניה ועוד, יש להתקין עליהם דוקרנים שמונעים מהיונים להתיישב במקום.

התקנת רשת בפיר בניין 5 קומות
התקנת רשת בפיר בניין 5 קומות

התקנת רשת נגד יונים – סוגי רשתות

להלן מספר סוגי רשתות נגד יונים וכן המקרים להן כל אחת מהן מתאימה:

1. רשת ניילון שקופה – רשת קלה, גמישה וחזקה יחסית, עם עובי משתנה, לא בולטת לעין. כאשר מרבית מגרשי היונים ימליצו על 0.7 מ"מ, עם פתחים של 50 מ"מ X 50 מ"מ, הרשת עמידה לפגעי מזג האויר וכן לחום ואש (כאשר היא חשופה לאש נשרף רק החלק אשר בא עם האש במגע). הרשת מהווה את הסטנדרט בהתקנת רשת נגד יונים והיא מועדפת על ידי מרבית מגרשי היונים בשל עמידותה ויעילותה.

2. רשת פוליאתילן – פלסטיק שקוף – רשת דומה באופייה לרשת ניילון, מפלסטיק גמיש, דק וקל לנשיאה, בצבע בז' שאינו בולט לעין, חזקה יחסית. בעבר רשת זו הייתה בשימוש נרחב, אולם עקב מספר מקרי דליקה (הרשת עצמה עלולה הייתה להתלקח כאשר היא חשופה לאש), השימוש בה להתקנת רשת נגד יונים פחת בשנים האחרונות.

3. רשת פוליסטירן פלסטיק קשיח – מדובר ברשת מפלסטיק קשיח אשר מונעת לחלוטין מהיונים לעבור דרכה. השימוש בה פחות נפוץ בשל שני גורמים:

  • א. היא אינה אסתטית במיוחד ונראית לעין.
  • ב. הרשת לא מחזיקה יותר ממספר חודשים בשל העובדה שחשיפתה לשמש מייבשת אותה וגורמת לה לסדקים וכן היא צוברת אבק בקלות.

התקנת רשת נגד יונים מסוג זה מומלצת רק במקרים ספציפיים.

4. רשת מתכת – הרשת החזקה ביותר מתאימה בעיקר לכיסוי פתחים שרשת ניילון/פלסטיק לא יכולות לסגור. יתרונותיה: עמידה לאלמנטים, נוקשה, חוסמת באופן מוחלט כניסת יונים וציפורים אחרות, בלתי דליקה. חסרונותיה: כבדה, קשה להתקנה, יותר יקרה מהשאר פר מ"ר אם מדובר במתכת נתונה להיווצרות חלודה, לא כך אם מדובר בנירוסטה שאינה מחלידה. יכולה לכסות על חורים או אזורים חשופים לחום בהתקנת רשת נגד יונים.

סגירה עם רשת מקצועית נגד יונים בחלון בדירה. צילום: יוחאי
סגירה עם רשת מקצועית נגד יונים בחלון בדירה. צילום: יוחאי

סוגי רשתות ליונים

שתי הרשתות הנפוצות ביותר להרחקת יונים הן רשת מונופיל ורשת פוליאתילן.

בעבר, רשת הפוליאתילן הייתה הנפוצה ביותר, היא שקופה בגוון בז', אך היא אינה חסינה בפני אש ולכן לאורך השנים רבים בחרו ברשת המונופיל שהנה חסינה לאש.

מדובר על רשת שקופה שיכולה להגיע במידות שונות בהתאם לצרכי המקום, היא אסתטית, עמידה ואם מתקינים אותה כשורה היא מחזיקה מעמד זמן רב.

ישנן גם רשתות מפלסטיק ורשתות ממתכת. את רשתות הפלסטיק ניתן להשיג במידות שונות, בצבעים ובגוון שקוף, כאשר היתרון הגדול של הרשת הוא מחירה הנמוך.

עם זאת, רשת להרחקת יונים מפלסטיק לא תהיה עמידה כלל בחשיפה לשמש ויש לקחת בחשבון שהיא תתייבש ותסבול מבלאי קשה כבר לאחר כמה חודשי חשיפה לשמש.

רשת נוספת שנחשבת לעמידה וליקרה מכולן היא רשת ממתכת, אותה ניתן להציב במקומות עם חשיפה גבוהה במיוחד לשמש.

רשת המתכת עמידה לאורך שנים בכל תנאי מזג האוויר, כאשר חסרונה היחידי הוא בנראות הבולטת שלה.

רשת נגד יונים

למה רשת נגד יונים עשויה להיות עדיפה על פני חלופות אחרות? אילו רשתות ישנן ומהם היתרונות והחסרונות של כל רשת? האם עלות ההתקנה של הרשת הינה יקרה?

רוצים הצעה לרשת נגד יונים? חייגו אלינו עכשיו וקבלו הצעת מחיר זולה ומשתלמת!

אם יש צורך בפתרון יעיל, הומני, ידידותי לסביבה ומתאים לטווח הרחוק – רשת נגד יונים עשויה לתת עבורך מענה מצוין.

ישנם סוגים שונים של רשתות להרחקת יונים שחלקן יעילות יותר, חלקן פחות ומחירן התקנתן משתנה בהתאם לפרמטרים שונים.

לכל רשת יש את היתרונות והחסרונות שלה.

רשת נגד יונים – כל היתרונות על פני האלטרנטיבות

  1. פתרון הומני – רשת זו לא רק שאינה פוגעת ביונים ולא גורמת להן כלל לנזק, אלא גם לא מכאיבה ליונים כלל ולא גורמת להן לשום תחושה של חוסר נעימות בשונה מדוקרנים, חוטי רטט וכדומה.
  2. פתרון יעיל – רשת נגד יונים הינה אחת מהשיטות היותר יעילות ואפקטיביות להרחקת יונים ממבנים סגורים. לרשתות נגד יונים יש יעילות של כ – 100% בהרחקת יונים מכיוון שהן מונעות כניסה הרמטית של היונים אל המקומות הסגורים המרושתים.
  3. פתרון רב שימושי – בין אם מדובר בבנייני מגורים, מבנים תעשייתיים, מסחריים וכו', הרשתות מתאימות לכל המטרות הנ"ל.
  4. פתרון לטווח הרחוק – בניגוד לאלטרנטיבות אחרות כמו שימוש בדבקים תעשייתיים או ירי ביונים, שיטה זו הינה אפקטיבית לטווח הרחוק ופותרת את הבעיה מהשורש.

סוגי רשתות להרחקת יונים:

רשת פלסטיק

זוהי הרשת הזולה ביותר אך היא אינה עמידה בפני קרינת UV והיא רגישה לתנאי מזג אוויר קיצוניים. רשת זו פחות מומלצת לשימוש עקב כך שהינה מתקלקלת מהר והיעילות שלה נמוכה בהשוואה לרשתות אחרות. בנוסף לכך, רשת זו מאוד צפופה, אינה אסתטית והיא תופסת הרבה לכלוך.

לא מומלץ להתקין אותה באזור המסתור מכיוון שזה עלול להרוס את המזגן.

רשת פוליאתילן

רשת זו בעלת 9 גידים והחורים שלה 5 על 5 ס"מ. רשת נגד יונים זו הינה איכותית יותר מפלסטיק, מתאימה לסגירת מרחבים גדולים ועמידה לקרינת UV. רשת זו אינה תופסת לכלוך של ציפורים ואינה פוגעת במזגן מכיוון שהיא מאפשרת את הוצאת האוויר החם מהמזגן. אך יש לקחת בחשבון שרשת זו יקרה להתקנה ולאחר כמספר שנים היא מתבלה.

רשת ניילון שקופה

רשת זו הינה בעובי 0.7 מילימטר והחורים שלה הם 5 על 5 ס"מ.

בדומה לרשת הפוליאתילן, רשת זו אינה מזיקה כלל למזגן מכיוון שהיא מאפשרת את יציאת האוויר חם מהמזגנים בחופשיות ומאפשרת כניסת אוויר נקי למקום. אך בשונה מרשת הפוליאתילן, עלות ההתקנה שלה נמוכה יותר ואורך החיים שלה גבוה יותר. בנוסף לכך, יתרון משמעותי של רשת זו היא שהינה אסתטית יותר ובולטת פחות לעין. ממרחק של מספר מטרים מהרשת היא אינה בולטת כלל וכמעט שאינה נראית לעין.

רשת מתכת מגולוונת

רשת זו הינה בעלת חורים מאוד קטנים ולכן אינה מתאימה למקומות עם חשיבות אסתטית. אך בניגוד לרשתות אחרות, רשת נגד יונים זו מונעת חדירה של ציפורים קטנות יותר ולכן יש לה יתרון על פני רשתות אחרות. רשת זו מתאימה לסגירת מרווחים קטנים, חלונות קטנים, פתחים בגגות רעפים וכו'.

כיצד מתקינים רשת ליונים והאם ניתן להתקינה לבד?

רשת להרחקת יונים מומלץ להתקין באמצעות איש מקצוע אשר מתמחה בתחום, אלא אם מדובר על מקום עם גישה נוחה במיוחד.

לאחר בחירת הרשת על פי התקציב, ההתאמה לתנאי השטח והאסתטיות, יש לגזור את הרשת על פי המידות הנחוצות, לאחר מכן מתקינים על הרשת כבל ברזל.

בקירות סביב האזור המיועד לרישות קודחים ומשחילים בקדיחה ווים, את כבל הרשת משחילים לווים בהתאמה למידות ומבצעים מתיחה חזקה שתמנע מהיונים להיכנס, אך גם לא תהווה עבורן מלכודת מוות.

התקנת רשת בעזרת סנפלינג לבניין הסובל מקינון ולשלשת יונים. צילום: יוחאי
התקנת רשת בעזרת סנפלינג לבניין הסובל מקינון ולשלשת יונים. צילום: יוחאי

מתי אפשר לבצע את ההרחקה לבד

כאשר מדובר בבית קרקע או בהתקנת רשת נגד יונים מתוך הבית בבניין מגורים, אין הכרח להיעזר באיש מקצוע, אף על פי שתמיד כדאי להתייעץ עם מגרש יונים.

בהתקנת רשת מחוץ לבית כגון במסתורי כביסה או מרפסות שירות מקורות הנמצאות בגובה, כדאי לקחת בחשבון הוצאה על איש מקצוע, 900-1800 ₪ ויותר אם מדובר בעבודה עם מנוף או בסנפלינג.

בבניינים מסוימים כדאי לגייס את ועד הבית לבצע מיגור יונים בכל הבניין, כך העלות של רשת, עבודה ומנוף/סנפלינג פוחתת לכל דייר בעד 70%!

התקנת רשת לבניין רב קומות על ידי סנפלינג. צילום: יוחאי
התקנת רשת לבניין רב קומות על ידי סנפלינג. צילום: יוחאי

רשת יונים

האם רשת יונים יעילה לשם המטרה המוגדרת, הנגזרת משמה? כיצד מתקינים רשת יונים? אילו סוגים של רשתות יונים יש בנמצא?

יונים יכולות להוות מטרד קשה לבתים מכל סוג ובמיוחד באזורי המרפסת ומסתורי הכביסה.

רוצים הצעה להתקנת רשת יונים? חייגו אלינו עכשיו וקבלו הצעת מחיר זולה ומשתלמת!

רשת יונים היא אחת השיטות היעילות ביותר להרחקתן כיוון שהיא מונעת במאה אחוז את האפשרות לכך שהיונים יכנסו לאזור המגודר ברשת והיא טומנת בחובה עוד יתרונות רבים.

רשת יונים – יתרונותיה

כאמור, היתרון המשמעותי של התקנת רשת יונים היא יעילותה הגבוהה – לאחר ההתקנה היונים מורחקות באחת ואינן יכולות להתקרב שוב לאזור התחום.

כמו כן, יתרון משמעותי נוסף לשיטה הוא עלותה, מדובר על עלות נמוכה ביותר לעומת התועלת הגדולה שהיא מספקת וגם כאשר בוחרים ברשתות היותר יקרות ממתכת.

יתרון נוסף הוא קלות ההתקנה, אנשי מקצוע מיומנים בתחום יבצעו את ההתקנה במהירות כאשר מדובר על התקנה סטנדרטית ואין צורך לכל הכנה מיוחדת לפני ההתקנה.

סוגי רשתות להרחקת יונים

  1. רשת מונופיל – זוהי רשת שקופה בה בוחרים מרחיקי יונים רבים לעשות שימוש. היא עשויה ניילון בעובי שונה על פי הצורך, היא קלה להתקנה וגמישה, עמידה ויש לה עמידות גם בפני ציפורים גדולות יותר מיונים, מאש והיא אסתטית כיוון שכמעט ולא מבחינים בה.
  2. רשת פוליאתילן – גם כאן מדובר על רשת שנחשבת שקופה בגוון בז' שנחשבת לאסתטית וחזקה. הרשת הייתה נפוצה ביותר בעבר אבל לאורך השנים מתקיני רשת יונים מסוימים הפסיקו לעבוד איתה כי היא פחות עמידה לאש מרשת מונופיל.
  3. רשת פלסטיק – רשת פלסטיק יעילה ומתאימה נגד הרחקת יונים ויש לה יתרון משמעותי אחד והוא מחירה הנמוך. הרשת יכולה להגיע בצבעים ולהיות שקופה וכמובן בעובי משתנה על פי הצורך. עם זאת יש לקחת בחשבון חיסרון אחד משמעותי של הרשת והוא עמידותה הנמוכה לשמש, כך שאם ישנה חשיפה גבוהה לשמש כדאי לבחור בחומר אחר.
  4. רשת מתכת – רשת המתכת נחשבת ליעילה במיוחד כיוון שהיא גם חסינה לאש וגם עמידה במיוחד. היא מתאימה למקומות בהם הטמפרטורות גבוהות כמו גגות בבניין, כאשר חסרונה העיקרי הוא באסתטיות והנראות שלה שהנה בולטת.
רשת פוליאתילן להרחקת יונים במסתור כביסה בצורת רייש
רשת פוליאתילן להרחקת יונים במסתור כביסה בצורת רייש

התקנת רשת נגד יונים

התקנת רשת יונים מתחילה במדידות של מרחיק היונים באזור המיועד, לאחר מכן הוא גוזר את הרשת בהתאם למדידות ומשחיל כבל פלדה או נירוסטה סביב הרשת.

לאחר מכן המתקין יבצע קדיחה בקירות, יבריג לתוך חורי הקדיחה ווים ואת הכבל שהושחל במסגרת הרשת הוא ישחיל על הווים תוך ביצוע מתיחה.

לא מומלץ לבצע את ההתקנה לבד מכמה סיבות – האחת היא בטיחותית והשנייה היא הומנית.

מבחינת בטיחות, בדרך כלל הרשתות מותקנות במרפסות ובמרפסות שירות, אנשי המקצוע מיומנים בהתקנה ובביצוע העבודה באופן בטוח וללא סכנת נפילה.

מבחינה הומנית יש לבצע את ההתקנה במתיחה חזקה (אותה מבצע איש המקצוע באמצעות כלים ייעודיים שברשותו).

מתיחה רפויה עלולה ליצור מצב בו הרשת לוכדת את היונים וגורמת להם למוות מלא בייסורים ולא זו הכוונה בהתקנה.

מה ישפיע על מחיר ההתקנה?

מחיר התקנת רשת יונים יושפע מסוג הרשת והכמות בה יעשה שימוש, מגובה ההתקנה והגישה לאזור ההתקנה וממחיר עבודתו של המתקין.

ככל שהגישה תהיה קשה יותר, או שהרשת תהיה ארוכה יותר – כך המחיר יהיה בהתאם.

כדי להוזיל עלויות מומלץ לבדוק עם השכנים האם הם מעוניינים גם כן בהתקנה, כיוון שבדרך כלל ניתן לקבל הצעת מחיר משתלמת יותר ברכישה קבוצתית.

מרחיקים את היונים לצמיתות עם המומחים

באתר המדביר המוסמך ניתן להזמין בעל מקצוע מהיום להיום במחירים נוחים ומשתלמים במיוחד.

אנו חברת "המדביר המוסמך" עוסקת במיגור יונים ומעופפים שונים, אנשי המקצוע שלנו מגיעים לכל רחבי הארץ ויכולים לתת מענה מהיום למחר.

בעלי המקצוע שלנו הנם ותיקים, מנוסים ועושים שימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר בתחום הרחקת היונים.

אנו נותנים שירות מהיר ומקצועי, תוך הסבר וייעוץ להרחקת היונים לצמיתות מהבית ובאחריות מלאה על העבודה אותה אנו מבצעים.

אנו מבטיחים לך אחריות מלאה לעבודה והעובדים שלנו מצוידים באישור עבודה בגובה וכן, במקרה הצורך סנפלינג/מנוף, אנו עומדים לרשותך 24/6 ויכולים לענות על כל שאלה הנוגעת ליונים/מעופפים למיניהם.

רשת להרחקת יונים כדאי להתקין עם מומחי אתר המדביר המוסמך שמחכים לקריאתך כבר עכשיו!

דילוג לתוכן