להצעת מחיר
055-939-5722

הדברה נגד זבוב החול

מדוע הדברה נגד זבוב החול היא צורך ממשי שלנו, בני האדם? מהו בעצם זבוב החול? היכן הוא נמצא בדרך כלל?

רוצים הצעה לריסוס נגד זבוב החול? חייגו אלינו עכשיו וקבלו הצעת מחיר זולה ומשתלמת!

הדברה נגד זבוב החול בדירות ועסקים במחירים זולים
הדברה נגד זבוב החול בדירות ועסקים במחירים זולים

זבוב החול הוא למעשה יתוש בתת-המשפחה Psychodinae, שמו בעברית – בקה.

גודלו 1-3 מ"מ והוא קופץ ולא מעופף ברציפות. עקיצה של זבוב החול מציקה ולרוב גורמת לגירוד של יום יומיים.

כאמור, ככל יתוש, הוא חיה טפילית המוצצת דם, גם מחיות בר.

ישנה מחלה עיקרית אותה הנקבה עשויה להעביר ששמה לישמניה, במידה ובאה במגע עם יונק נגוע אחר, בעיקר שפני סלע, פסמונים, מריונים וגרבילים. מיד עוד על כך.

הדברה נגד זבוב החול – מדוע היא נחוצה לבני אדם?

זבוב החול הנושא את נגיף הלישמניה מהווה סכנה להידבקות של נעקצים במחלה, אשר לה שני וריאנטים:

  • לישמניה מייג'ור (נפוצה במזרח הנגב, רמת הנגב, הערבה ובקעת בית שאן, אצל פסמונים מריונים וגרבילים).
  • לישמניה טרופיקה (נפוצה בהרי יהודה, מערב השומרון וצפונית מזרחית לכנרת, אצל שפני סלע).

זוהי מחלה הגורמת לגירודים מתמשכים, היוצרים פצעים מוגלתיים באזורים חשופים (ידיים, רגליים והכי גרוע הצוואר והראש) שלוקחים מספר חודשים להתאחות ומשאירים צלקות על העור. בד"כ הפצעים המוגלתיים הם בצורת פרח ומכאן שם המחלה בעברית (שושנת יריחו). המחלה היא מקומית ומטופלת באמצעות משחות שונות המקלות על הגירוד, אך שוב, רק מקלות על הגירוד, לא פותרות את בעיית המוגלתיות שנוצרה. כעת נגיע לשיטות להדברה נגד זבוב החול.

מה ניתן לעשות נגד זבוב החול

להדברה נגד זבוב החול יש מספר רמות:

  • טיפול אזורי – מציאת היונקים מפיצי המחלה והרחקתם מאזורים בהם שוהים בני אדם. אלו שוכני מחילות ולכן איתור מחילות אלה והפיכתן לבלתי שמישות הוא השלב הראשון בהדברה נגד זבוב החול. דבר זה צריך להיעשות על ידי הרשות המקומית או המועצה במקרה ומדובר בשטח פתוח.
  • ריסוס אזורי – כאשר מדובר בריסוס נגד זבוב החול שאינו בתוך בתי מגורים יש אפשרות להשתמש בחומר הנקרא באג (BUG) שמכחיד ביעילות את זבוב החול ומזיקים אחרים, הריסוס צריך להתבצע בצורה הנרחבת ביותר באזור התפוצה של זבוב החול וכן בסביבתו, הדבר הוא באחריות העירייה/רשות מקומית ולכן הם הראשונים אליהם יש לפנות. אם ברצונכם להרחיק זבובי חול פוטנציאליים בסביבת מגוריכם עליכם להזמין מדביר (אפשר בשיתוף עם הוועד) שירסס סביב הבניין. ריסוס מונע מהזבוב לקפץ לביתכם משום שהוא נע בקפיצות קצרות טווח, בדרך כלל קרובות לקרקע.
  • ריסוס ביתי – לצורך קטילת זבוב החול קיים תרסיס בטוח לשימוש ביתי בשם ווינר (WINNER) אותו יש לרסס על הקירות האנכיים, בחיבור עם התקרה(מקום אהוב על זבוב החול במיוחד), על מסגרות החלונות ועל הרשתות(דרכן הוא חודר בד"כ).
  • הגנה מחוץ לבית – אם אתם מתגוררים באזורים הידועים כנגועים בזבובי חול. הימרחות בתכשירים דוחי יתושים ולבישת בגדים ארוכים בערב ובלילה כאשר יושבים בחצר או יוצאים מחוץ לבית תעזור לכם להימנע ממגע עימו, השתמשו בתכשירים להם יש אישור של משרד הבריאות.

מה אנחנו מציעים

אנשי המקצוע של המדביר המוסמך פועלים בפריסה ארצית ומגינים על הבית, יושביו וסביבתו מפנים מזיקים באופן כללי – ומתמחים בהדברה נגד זבוב החול בפרט.

בין היתר, אנו מטפלים בהדברת סוגי מזיקים רבים ומציעים מענה מהיר וזמינים בכל שעות היממה.

אנשי השירות שלנו יגיעו אליך במהרה, המחירים שלנו הם מהמשתלמים ביותר בארץ ואנו מעניקים אחריות על כל עבודה.

נשמח לסייע לך עם עצות וטיפים – וכן לשלוח אליך מדביר מוסמך, מקצועי, אמין ואדיב במהירות האפשרית לטובת הדברה נגד זבוב החול ומזיקים אחרים, נציגינו מחכים לפנייתך!

דילוג לתוכן